De ce a lansat Facebook un sistem video care te urmărește prin casă

de: Alexandru Puiu
09 10. 2018

Este puțin probabil să-ți dorești o serie de gadgeturi de la Facebook cu microfon și camere foto-video, dar compania tocmai a anunțat noile primele sale dispozitive. Poartă numele Portal și Portal+.

Conform celor mai recente statistici, Facebook are aproximativ 2,23 miliarde de utilizatori în fiecare lună pe platforma online. Numărul efectiv al conturilor s-ar putea să fie mai mare decât atât. Având în vedere că mulți dintre ei comunică prin intermediul Messenger în format audio și video, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că cei de la Facebook s-au decis să lanseze niște echipamente dedicate acestui scop.

Primele gadgeturi Facebook sunt intitulate Portal și Portal+. Dacă nu era evident din titlu, cea de-a doua este mai mare din prisma diagonalei. Dintr-un punct de vedere, ambele îți aduc aminte de Amazon Echo Show. Combină un ecran de dimensiuni generoase cu difuzoare puternice.

Facebook Portal are un ecran de 10,1 inci cu o rezoluție nativă de 1280 x 800 pixeli cu difuzoare stereo de 10W. Pentru teleconferință, are patru microfoane și o cameră cu un unghi larg de 12 megapixeli. Facebook Portal+ are un ecran de 15,6 inci cu o rezoluție nativă de 1920 x 1080 pixeli. Sistemul audio este mai puternic datorită combinației dintre un woofer și două tweetere, pentru un total de 20W.

Terminalele Facebook Portal au fost lansate în principal pentru apeluri video și audio prin intermediul Facebook. În același timp însă, facilitează accesul la servicii de streaming precum Facebook Watch, Food Network, Spotify, Pandora, iHeart Radio, Newsy și nu numai. În plus, servicii adiționale vor fi introduse în viitorul apropiat. Dacă vrei, poți folosi tableta pentru a vedea imagini și clipuri video din galeria ta de pe Facebook.

Având în vedere că este puțin probabil să ieși cu ea din casă, este îmbucurător faptul că vine la pachet cu Alexa, la fel ca un Echo, pentru a interacționa cu toate dispozitivele tale smart din casă. Reticența față de prezența unui astfel de echipament în casă de la Facebook rămâne la latitudinea cumpărătorului.